26 Nisan 2008 Cumartesi

ALPAGU

· Alpagu Eski Türk Savaş Sanatlarının tekniklerini günümüz şartlarına uyarlayarak belli bir kural ve sistem içerisine alarak modernize edilmiş, Hakem ve maç kuralları belirlenerek 7000 yıllık Türk Savaş Sanatlarını yeniden Türk Milletine kazandırmayı ve canlandırmayı misyon edinmiş bir sistemdir.Ko-Bos,Hun Boxu, Turon,Aba Güreşi,Teke Dövüşü,Güreş,Kuraş gibi köklü saistemlerin günümüz şartlarına uyarlanmış ve birleştirilmiş tekniklerle zenginleştirilmiş şeklidir.
· , Antik Güney Hindistan savaş sanatı. Pratisyenler çıplak elleri, ayak, diz, dirsek ve alınlarını kullanırlar.
· Samuraylar döneminden kalma Japon savaş sanatı. Aikido'nun türediği sanatlardan biri.

1 yorum:

Alpagu hayranı dedi ki...

Alpagu martial Arts ı bayağı bir zamandır takipo ediyorum ve gayet başarılı bir çizgide akılcı ve mantıklı ilerlemeleri var. Sanırım Kurucusu Olan Sayın Coşkun Durmuş hoca "ben bu sistemi kurmadım sadece var olan ı tarihin içinden çıkartıp modernize ederek Türk gençliğine sundum" diyormuş ve ben ona katılıyorum. Allah yolunu açık etsin başarıları ile hizmetine saygı duyuyorum.